Saturday 18 June 2011

banyakkn ber ISTIGHFAR ~~

Wahai tetangga kami,sesungguhnya angan2 itu hanyalah janji kosong belaka dan bahawa kebanyakan penyebab keberhasilan itu dtg sesudah putus asa melanda diri..

Seorang wanita berkata:"suamiku mati pada saat usiaku 30 tahun dan aku memiliki 5ank laki dan perempuan drnya.Dunia seolah gelap-gelita dimataku dan aku menangis hingga hampir buta.Aku menyesali nasibku, aku berputus asa , kecelaruan menyelimutiku dan kesedihan menghimpitku. Ank-ankku masih kecil dan kami tdk memiliki pendptn yg mencukupi. Aku membelanjakan dgn sgt bhemat baki harta yg ditinggalkan o suamiku.
Suatu hari aku msk kedlm blk utk mendengar Al Quran dr radio. Tiba2 seorg syeikh dlm siarannya mengatakan bahawa Rasulullah S.A.W. tlh bersabda: yg bermaksud=BARANGSIAPA YG BANYAK MEMBACA ISTIGHFAR, NESCAYA ALLAH AKN MENJDKAN BGNYA JLN KELUAR DR SETIAP KESUSAHANNYA DAN MENJDKAN KELAPANGAN DR SETIAP KSEMPITANNYA.

Setelah itu aku memperbanyakkan istighfar, demikian juga ank2ku, aku perintahkan mrk utk melakukan perkara yg sama. Hasilnya, tdk lbh dr 6 bln kami miliki dgn keuntungan wang berjuta-juta.
selanjutnya, ankku yg pertama dpt msk sek di daerah tempat kami berada. Ia berjaya menghafal Al Quran dan menjd pusat perhatian dan simpati org ramai. KIni rmh kami dpenuhi dgn kebaikan dan kehidupan kami menjd sejahtera. Allah memperbaiki keadaan semua ank lelaki dan perempuanku. Kini lenyaplah semua kesusahan, kecemasan dan kesedihan yg sebelumnya begitu mencengkam diriku dan aku pun berubah menjadi WANITA YANG PALING BAHAGIA.

Jadi apa yg anda tunggu lg??Mulakan hari anda dgn memperbanyakkan istighfar kpd Nya..YANG MAHA PENGAMPUN.Insyaallah..

petikan ini saya ambil drpd buku yg bertajuk 'Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia' yg kakak saya bg pinjam kpd adknya yg perempuan ...pengarang buku ni pula ialah Dr.'Aidh Bin' Abdullah Al-Qarni..
best taw bacalah...wassalam

No comments:

Post a Comment